.....Duyurular...............
19/06/2017
Radyonun sesini duymayan kalmıyor!
Yazın gelmesiyle birlikte herkese uzun yollar gözüküyor. Kimi arabada, kimi otobüste, kimi vapurda, kimi trende… Ve bir ortak noktada birleşiyor herkes; radyo. Radyodan sıcaklığıyla yayılan her ses, tüm yollarda mutluluk verirken güneş ısıtmaya devam ediyor.
Yazın da hayatın tam ortasında yer almaya devam eden radyo, plajlarda, deniz kenarlarında ve belki de gölgelik, ağaç altındaki bir hamakta kulaklara ulaşmaya devam ediyor. Yaşama her açıdan renk katan radyo, her zaman “online” kalmamızı sağlıyor ve hayatımızdaki sesi hiç kısılmıyor. RİAK AŞ tarafından Nielsen’e her ay yaptırılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın Mayıs ayındaki erişim oranları ile ortaya çıkan sonuçlarla da radyonun önemi gözler önüne seriliyor;
Haftalık radyo dinleme erişim oranı, araştırma sonuçlarına göre toplamda yüzde 60,5
Sosyo-Ekonomik Statü Grupları arasında radyoyu en çok dinleyen grup, yüzde 70 ile AB Grubu
Tüm SES gruplarında radyo dinleme haftalık erişim oranları yüzde 52’nin üstünde
En çok radyo dinleyen yaş grubu, haftalık yüzde 70 oranında erişim ile 35-44 yaş arası
Kadınların haftalık radyo erişim oranı yüzde 56 iken, bu oran erkeklerde yüzde 64
“Radyo zamansız bir iletişim aracıdır. Gecesi gündüzü, yarını dünü, yazı kışı yoktur. O her an vardır.” diyen RİAK AŞ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Olcay Akay; radyonun her zaman hayatın içinde olduğunu vurguladı. Geniş kitlelere yayılabilmesi ve kolay erişilebilir olması sayesinde her zaman güçlü ve yönlendirici bir mecra olan radyonun önemine dikkat çeken Olcay Akay; radyo erişiminin hiçbir sınırı olmadığına da dikkat çekti.
Radyo geniş kitleler tarafından kullanılmaya devam etmesinden ve diğer mecralara göre çok daha uygun bütçelere sahip olmasından dolayı reklamverenler için her zaman etkili bir ulaşım kanalı olmuştur.
İyi ve yaratıcı fikirlerin doğru araştırmalar ile birleşmesiyle ortaya çıkan radyo reklamlarının her zaman başarılı olduğunu söyleyen Olcay Akay; markaların imajını desteklemede, radyonun kaçınılmaz bir etkisi olduğunu da sözlerine ekledi.
Devamını Oku
15/06/2017
RİAK Mayıs Ayı Birey Bazlı Ölçüm Raporu
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nın Mayıs 2017 birey bazlı sonuçları açıklandı.
Araştırma sonuçlarına göre Mayıs ayında Kral FM en çok dinlenen radyo olmayı sürdürürken, TRT FM ikinciliğini, PowerTürk ise üçüncülüğünü korudu.
Raporu görmek için tıklayınız.
Devamını Oku
16/05/2017
RİAK Nisan Ayı Birey Bazlı Ölçüm Raporu
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nın Nisan 2017 birey bazlı sonuçları açıklandı.
Araştırma sonuçlarına göre Nisan ayında Kral FM en çok dinlenen radyo olmayı sürdürürken, TRT FM ikinciliğini, Power Türk ise üçüncülüğünü korudu.
Raporu görmek için tıklayınız.
Devamını Oku
10/05/2017
RTÜK Üst Kurul Başkanı’nın Anlamlı Mesajı
RTÜK Üst Kurul Başkanı Prof. Dr. İlhan Yerlikaya 6 Mayıs Radyo Günü’nde verdiği anlamlı mesajda:
“Alo alo muhterem samiin… Burası İstanbul Telsiz Telefonu… anonsu ile postane binasının kapısının üzerine yerleştirilen hoparlör yardımıyla ilk defa insanlara ulaşan ve gündelik yaşamın vazgeçilmez bir parçası olarak metroda, otobüste, arabada yalnız başına seyahat edenlerin en yakın dostu olan radyo 1927 yılında yayına başlamıştır. Tüm teknolojik gelişmelere rağmen önemini hiç kaybetmeyen ve Türkiye’de 2016 yılında bir önceki yıla göre tüm mecralarda reklam yatırımları artış oranında birinci olan radyo sektörünün ve tüm radyocuların günü kutlu olsun.” dedi.
Devamını Oku
21/04/2017
RİAK, Mart 2017 Haftalık ve Günlük Radyo Dinleme Oranlarını Açıkladı
Radyonun sesi kulaklara erişmeye devam ediyor…
Tüm günlere ve tüm duygulara bazen bir sesle bazen de melodilerle eşlik eden radyo, hayata her zaman canlılık katıyor.
Kimilerinin tüm haberleri dinlemek için kulağını ayırmadığı, kimilerinin yolculuklarına şarkılarla eşlik eden radyo yayınları, insanların yaşamının vazgeçilmez bir parçası haline geliyor. RİAK AŞ tarafından Nielsen’e her ay yaptırılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın Mart ayındaki erişim oranları ile ortaya çıkan sonuçlarla da radyonun önemi gözler önüne seriliyor;
Haftalık radyo dinleme erişim oranı, araştırma sonuçlarına göre toplamda yüzde 64,6
Sosyo-Ekonomik Statü Grupları arasında radyoyu en çok dinleyen grup, yüzde 71,2 ile AB Grubu
Tüm SES gruplarında radyo dinleme haftalık erişim oranları yüzde 60’ın üstünde
En çok radyo dinleyen yaş grubu, haftalık yüzde 71,8 oranında erişim ile 35-44 yaş arası
Kadınların haftalık radyo erişim oranı yüzde 62 iken, bu oran erkeklerde yüzde 68
RİAK AŞ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Olcay Akay, radyonun erişim oranlarına dikkat çekerek; “Doğru yapılmış bir medya planı ile doğru hedef kitlelere etkin şekilde ulaşabilen radyo, markalar için olumlu geri dönüşler alınmasını sağlıyor. Yaratıcı uygulamalara son derece açık olabilen radyo reklamları, gerek jingle gerek akılcı senaryolar ile dikkat çekici olabiliyor ve tüketicilerin aklında yer ederek marka bağlılığı yaratabiliyor.” dedi.
Olcay Akay; radyonun kişiler üzerindeki etkisine dikkat çekerken, radyoyu etkin şekilde kullanan markaların hedef kitlede bulunan kişilerle her an ve doğru şekilde buluşabildiğini de belirtti. Durmaksızın devam eden hayatın içinde radyonun etkisini her geçen gün arttıracağını sözlerine ekleyen Olcay Akay; “Radyo, reklamların vazgeçilmez mecrası olarak her zaman ilk sıralarda yer alacaktır.” dedi.
Devamını Oku
17/04/2017
RİAK Mart Ayı Hane Bazlı Ölçüm Raporu
Araştırma sonuçlarına göre Mart ayında Kral FM en çok dinlenen radyo olmayı sürdürürken, TRT FM ikinciliğini, Power Türk ise üçüncülüğünü korudu.
Raporu görmek için tıklayınız.
Devamını Oku