Duyurular

ANASAYFA DUYURULAR
.....Duyurular...............
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması Çalıştayı Başarıyla Gerçekleşti!
23/02/2017
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması Çalıştayı Başarıyla Gerçekleşti!
RİAK Başkanı İlhan Uzundurukan'ın Hoş Geldiniz konuşmasının ardından Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması Çalıştayı'nda, birbirinden değerli konuklar kendi sektörleri açısından radyo araştırmalarının öneminden bahsettiler.
Devamını Oku
Campaign Şubat 2017 sayısına konuk olduk!
17/02/2017
Campaign Şubat 2017 sayısına konuk olduk!
RİAK Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Olcay Akay, Şubat 2017 Campaign  sayısında, kamuoyuna ve özellikle de reklamcılık sektörüne detaylı veriler sunan ‘Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’ hakkında konuştu.  Haberin devamı için tıklayınız.
Devamını Oku
RİAK, Ocak 2017 Haftalık ve Günlük Radyo Dinleme Oranlarını Açıkladı
17/02/2017
RİAK, Ocak 2017 Haftalık ve Günlük Radyo Dinleme Oranlarını Açıkladı
Dinlemek; birine, bir şeye kulak vererek onu anlamlandırmak ya da dinlemek; kalpte hissetmek, ruhta canlandırmak… Duyduğumuz şeyler kalbimizi titrettiğinde, ruhumuzu renklendirdiğinde anlam buluyor aslında. Radyoda dinlediğimiz bir şarkı, program, reklam ya da bir haber anca ruhumuza işlediğinde önem kazanıyor ve hayatımıza dokunuyor. Bu yüzden dinlediğimiz şeyler ne kadar bizden olursa etkisi de o kadar fazla oluyor.   Her koşulda kesintisiz şekilde devam eden ve sesi hiçbir zaman kısılmayan radyo yayınları, insanlara haber ulaştırmanın, bilgi vermenin yanı sıra onların ruhlarına dokunarak ritmini her zaman etkili bir şekilde hissettiriyor. RİAK AŞ tarafından Nielsen’e her ay yaptırılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın Ocak ayındaki erişim oranları ile ortaya çıkan sonuçlar, radyonun insanların hayatında çok önemli bir yer tuttuğunu kanıtlar nitelikte;   Haftalık radyo dinleme erişim oranı, araştırma sonuçlarına göre toplamda yüzde 63,4 Sosyo-Ekonomik Statü Grupları arasında radyoyu en çok dinleyen grup, yüzde 69,9 ile AB Grubu Tüm SES gruplarında radyo dinleme haftalık erişim oranları yüzde 57’nin üstünde En çok radyo dinleyen yaş grubu, haftalık yüzde 69,3 oranında erişim ile 35-44 yaş arası Kadınların haftalık radyo erişim oranı yüzde 60 iken, bu oran erkeklerde yüzde 67 Doğru yapılmış medya planlamaları sayesinde, hedef kitleye her zaman etkili bir şekilde ulaşan ve olumlu geri dönüşler alınmasını sağlayan radyo yayınları, markaları tüketiciler ile kolayca buluşturuyor. RİAK AŞ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Olcay Akay, radyonun etkili erişim oranlarına dikkat çekti ve; “Uygun reklam bütçeleri ile radyo yayınları, hedef kitleye kolay ve etkili şekilde ulaşmak için en etkili yöntemlerden biridir.” dedi.   Radyonun kendine has özelliklerinin kullanıldığı, yaratıcı fikirlere sahip reklamlar ile her zaman istenilen sonucun alınabileceğini söyleyen Olcay Akay; radyo reklamlarının hedef kitleler üzerindeki etkisinin kesinlikle yadsınamaz olduğunu dile getirdi.   Markaların, radyoyu etkin şekilde kullanması halinde hedef kitle ile günün her saatinde buluşulabileceklerini de sözlerine ekleyen Olcay Akay; “Yaratıcı radyo reklamlarının etkisinin görünmez olmasına imkan yoktur.” dedi.
Devamını Oku
RİAK Ocak Ayı Hane Bazlı Ölçüm Raporu
14/02/2017
RİAK Ocak Ayı Hane Bazlı Ölçüm Raporu
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nın Ocak 2017 hane bazlı sonuçları açıklandı. Araştırma sonuçlarına göre Ocak ayında Kral FM en çok dinlenen radyo olmayı sürdürürken TRT FM ikinciliğini korudu. Metro FM ise üçüncülüğe yükseldi. Raporu görmek için tıklayınız
Devamını Oku
RİAK, Aralık 2016 Haftalık ve Günlük Radyo Dinleme Oranlarını Açıkladı
17/01/2017
RİAK, Aralık 2016 Haftalık ve Günlük Radyo Dinleme Oranlarını Açıkladı
Doğduğumuzdan beri dinliyoruz… Annemizin sesini tanıyoruz önce, etrafımıza kulak kesiliyor her sesi anlamlandırıyor, duyduğumuz her tınıyı yeni şeylerle özdeşleştiriyoruz. Hangisi iyi, hangisi kötü öğreniyoruz. Zamanla her sesi duymaz, her şeyi dinlemez oluyoruz; daha seçici davranıyoruz. Bazen arkadaşlarımıza, bazen ailemize bazen de hiç tanımadığımız kişilere kulaklarımızı kapatıyor ve sadece kalbimizin sesini dinliyoruz. Ama tüm bu süreç içinde sadece radyonun sesini kulağımızdan hiç eksik etmiyoruz.   Radyo tiyatroları ile evimize giren, ilk çıkış parçalarına ev sahipliği yapan, son dakika haberleri ilk anda veren, yaratıcı reklamların vazgeçilmez mecrası radyo; senelerdir kesintisiz şekilde yayına devam ediyor ve sesini büyük küçük herkese etkili şekilde duyuruyor. RİAK AŞ tarafından Nielsen’e her ay yaptırılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın Aralık ayındaki erişim oranları ile ortaya çıkan sonuçlar, radyonun insanların hayatında çok önemli bir yer tuttuğunu kanıtlar nitelikte;     Haftalık radyo dinleme erişim oranı, araştırma sonuçlarına göre toplamda yüzde 62,9   Sosyo-Ekonomik Statü Grupları arasında radyoyu en çok dinleyen grup, yüzde 69,3 ile AB Grubu Tüm SES gruplarında radyo dinleme haftalık erişim oranları yüzde 57’nin üstünde En çok radyo dinleyen yaş grubu, haftalık yüzde 69,9 oranında erişim ile 45-54 yaş arası Kadınların haftalık radyo erişim oranı yüzde 60 iken, bu oran erkeklerde yüzde 66 Her an etkili şekilde hedef kitleye ulaşabilen radyo yayınları sayesinde reklamverenler markalarını tüketiciyle kolayca buluşturabiliyor. RİAK AŞ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Olcay Akay, radyonun yadsınamaz erişim oranlarına dikkat çekerek; “Radyonun sesini insanlar günün her anında, nerede olurlarsa olsunlar duyabiliyorlar. Erişim oranlarını ve uygun reklam bütçelerini göz önünde bulundurduğunuzda ortaya çıkan tablo reklamvereni memnun ediyor.” dedi.   Medya planının doğru yapılmasının, doğru hedef kitle ve doğru kanal seçimiyle gerçekleşeceğini söyleyen Olcay Akay; doğru bir medya planı ile ilerlenmesi durumunda radyo reklamlarının etkisinin çok etkili ve olumlu olacağını dile getirdi.   Ortaya çıkan yaratıcı reklamların fazla para harcamadan istenilen hedef kitleye ulaşması, radyoyu reklam verenler için çekici kılmaktadır. Hedef kitleyi günün her saatinde yakalaya bilen radyo reklamları sayesinde, dinleyicilerin satın alma davranışları tetiklenebilir.   İstenilen hedef doğrultusunda etkili şekilde kullanılabilen radyo için Olcay Akay; “Bu mecrayı aktif şekilde kullanan tüm markalar, her zaman önde olacak ve yaptıkları işlerle adlarından söz ettirecekler.” dedi. Raporu görmek için tıklayınız
Devamını Oku
URYAD’dan Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı’na Ziyaret
17/01/2017
URYAD’dan Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı’na Ziyaret
URYAD Yönetimi Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nu makamında ziyaret etti. Radyoların mevcut durumu, gelişimi ve sorunları hakkında görüştüler.
Devamını Oku
İLETİŞİM BİLGİLERİ 0(212) 217 30 01-02
GAYRETTEPE MAH. YILDIZ POSTA CAD. AY YILDIZ SİTESİ NO:26 B BLOK D.41 GAYRETTEPE-BEŞİKTAŞ/İSTANBUL
© 2016. Tüm hakları saklıdır. ULUSAL RADYO YAYINCILARI DERNEĞİ