Duyurular

ANASAYFA DUYURULAR
.....Duyurular...............
RİAK Ekim Ayı Hane Bazlı Ölçüm Raporu
14/11/2016
RİAK Ekim Ayı Hane Bazlı Ölçüm Raporu
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nın Ekim 2016 hane bazlı sonuçları açıklandı.   Araştırma sonuçlarına göre Ekim ayında da Kral FM en çok dinlenen radyo olmayı sürdürürken TRT FM ikinciliği PowerTürk ise üçüncülüğü korudu. Raporu görmek için tıklayınız
Devamını Oku
Finans Kafe’nin Konuğu RİAK Başkanı İlhan Uzundurukan
25/10/2016
Finans Kafe’nin Konuğu RİAK Başkanı İlhan Uzundurukan
20 Ekim 2016’da NTV’de yayınlanan Finans Kafe’nin konuğu RİAK Yönetim Kurulu Başkanı İlhan Uzundurukan idi. Radyo reklam yatırımlarındaki %32,46’lık artışa özellikle değinilen programda, radyo reytingleri ile ilgili önemli konular konuşuldu.
Devamını Oku
Kamuoyuna Duyuru
25/10/2016
Kamuoyuna Duyuru
Kamuoyuna Duyuru,   Sanatçı Arto’nun, yakın zamanda çıkarmış olduğu single şarkısını programlarında yayınlamayan radyo programcıları için sosyal medya hesaplarında mesnetsiz iddia ve iftiralarda bulunduğunu, ilgili radyoların derneğimize yapmış olduğu müracaatlar sonucunda üzülerek öğrenmiş bulunuyoruz.   Sektörümüzün mihenk taşları olan radyo yayıncılarının bu şekilde yıpratılıp, hakarete maruz kalması birbirini tamamlayan iki unsur olan radyo/dj ve sanatçı/yapımcı arasında olumlu gitmesi gereken süreci yaralamaktadır.   Tüm sanatçılar, radyo sektörünün çok değerli birer parçasıdır. Ancak bu, onlara kamuoyu önünde radyo kanallarına ve çalışanlarına yönelik manipüle edilmiş ve saptırılmış beyanlarda bulunma keyfiyeti vermez.   Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği olarak sanatçı Arto tarafından derneğimiz üyesi radyoların çalışanlarına yönelik olarak yapılmış hakaret dolu söylemleri şiddetle kınıyor, bu tür esef verici olayların tekrar etmemesini umuyoruz.   URYAD Yönetimi olarak sektörün sorunlarının çözümü için her zaman yayıncıların ve sektörün yanında olduğumuzu kamuoyuna saygıyla bildiririz.   URYAD Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği
Devamını Oku
Başkanlar Reklamarkası'nda!
21/10/2016
Başkanlar Reklamarkası'nda!
RİAK Yönetim Kurulu Başkanı İlhan Uzundurukan, Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura ve Reklamcılar Derneği Başkanı Kayhan Şardan’ın katılımıyla gerçekleşen Ender Merter ile Reklamarkası’nda RİAK oluşum sürecinden, ölçümlemelerin sektör için ne kadar önemli olduğundan, tematik radyolara daha çok yatırım yapılması gerektiğinden ve radyonun 2016 yılının ilk yarısında reklam yatırımlarında %32,46’lık artışına kadar birçok konu konuşuldu. Programı izlemek için tıklayınız.
Devamını Oku
RİAK, Eylül 2016 Haftalık ve Günlük Radyo Dinleme Oranlarını Açıkladı
19/10/2016
RİAK, Eylül 2016 Haftalık ve Günlük Radyo Dinleme Oranlarını Açıkladı
Bazen yağmurlu bir güne eşlik ederken bazen de güneşle ısınan ruhumuzu canlandırmak için hazırdır, kimi zaman bilgisayar başındayızdır kimi zaman da kısa bir gezintiye çıkmış… Radyonun mevsimi ya da zamanı yoktur; radyo yaşamın olduğu her yerde bizimledir.   Radyonun hayatımızda tuttuğu yerin ne kadar büyük olduğunu belki günlük koşturmacaların içinde fark etmiyoruz ama durup baktığımızda aslında günümüzün çok önemli bir bölümünde hep onunla olduğumuzu görebiliriz. RİAK AŞ tarafından Nielsen’e her ay yaptırılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın Eylül ayındaki verileri de bu düşünceyi destekler nitelikte;   Haftalık radyo dinleme erişim oranı, araştırma sonuçlarına göre toplamda yüzde 63 Sosyo-Ekonomik Statü Grupları arasında radyoyu en çok dinleyen grup, yüzde 68,8 ile AB Grubu Tüm SES gruplarında radyo dinleme haftalık erişim oranları yüzde 57’nin üstünde En çok radyo dinleyen yaş grubu, haftalık yüzde 67,5 oranında erişim ile 35-44 yaş arası Kadınların haftalık radyo erişim oranı yüzde 59 iken, bu oran erkeklerde yüzde 67 Bu verileri göz önünde tutarak bir açıklamada bulunan RİAK AŞ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Olcay Akay; “Her ay vurguladığımız gibi bu ay da, radyonun geniş kitleler tarafından kullanılmaya devam ettiği araştırmada gözlemlenmiştir. Araştırma, reklamverenlerin reklam mecrası olarak radyoyu daha etkin kullanması durumunda efektif sonuçlar alabileceğini bizlere göstermektedir.”   Son kullanıcıların “satın alma” iç güdüsünü tetiklemede önemli bir yere sahip olan radyo reklamlarının, yaratıcı ve farklı şekillerde sunulmasıyla dinleyicilerin dikkati hemen ürüne çekilebiliyor. İyi ve doğru araştırmalarla, markaların hedef kitlesi içinde bulunan ve satın alma kararını veren son tüketicileri etkili şekilde yakalamanın mümkün olduğunu belirten Olcay Akay; yaratıcı ve farklı radyo reklamlarının hem ürüne hem de markanın imajına değer kattığını dile getirdi.   Ayrıca radyoda, diğer mecralara göre daha uygun bütçelerin telaffuz edilmesi erişimi arttırabilmeye ve daha dikkat çekici işlerin daha az maliyetle yapılmasına olanak sağlamaktadır. Gitgide hızlanan hayatla birlikte, radyonun da her geçen gün etkisini arttıracağına dikkat çeken Akay; reklamverenlerin tüketicileri her an, onların mola vermesini beklemeden, en etkili şekilde yakalayabilecekleri en uygun mecranın radyo olduğunu da sözlerine ekledi.
Devamını Oku
Radyo reklamlarının sesi açıldı!
14/10/2016
Radyo reklamlarının sesi açıldı!
Bu yılın ilk yarısında en büyük artış radyo reklamlarında yaşandı. Radyo reklamlarına yapılan yatırım geçen yıl aynı dönemde 62.78 milyon TL iken 2016'nın ilk yarısında %32.46'lık bir artışla 83.16 milyon TL'ye yükseldi.   Her geçen gün daha da hızlanan hayat ve insanların çok kısıtlı zamanda çok fazla şey tüketiyor olması, Türkiye’deki medya yatırımlarında da dengeleri değiştirdi. Maddi etmenlerin de rolü olan bu denge değişimiyle, Türkiye'de ilk 6 ayda toplam reklam yatırımı 3.662 milyon TL'yi buldu.   Tüm reklamverenlerin tüketicilere hızlı, kolay, uygun bütçeyle ve etkili olarak ulaşmak istemesinin yanında, hedef kitle içinde bulunan tek bir kişinin bile kaçırılma lüksünün olmaması, bütün ibreleri radyoya doğru çevirdi. İnsanların arabada, evde, iş yerinde, yolda, kısacası hareket halinde ve hayatın içinde yakalanabildiği, bütçelerin diğer mecralara oranla daha uygun olduğu radyo mecrası, reklam verenlerin tercihleri arasında yer aldı.   RİAK Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Olcay Akay, radyo reklamlarının öneminin artışı ile ilgili açıklamada bulunarak; “Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği, Radyo TV Yayıncıları Meslek Birliği ve Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği’nin birleşimiyle organizasyonel yapı MEK (Müşterek Endüstri Komitesi) yapıya dönüştü ve şirketin adı RİAK AŞ olarak değişti. Organizasyonel yapının MEK yapıya dönüşeceği bilgisini yılın ilk aylarından itibaren sektörle paylaşmış olmamız ve durumu nihayete erdirmemiz radyonun reklamveren ve reklamcılar nezdinde ölçümlenme açısından güven unsurunu artırdı. Böylece Reklamcılar Derneği tarafından açıklanan ilk altı aydaki medya yatırımlarında radyonun pozitif olarak ayrıştığını gözlemlemiş olduk. Tabi bu daha bir başlangıç. Radyo sektörünün medya yatırımlarında hak ettiği payı alması için yayıncı kuruluşlar ve araştırmamız beklentiyi karşılamak üzere çalışmalarını sürdürecektir.” dedi.   RİAK çatısı altında toplanarak, daha etkin bir çalışma sistematiğinin ve dayanışma ortamının oluştuğuna dikkat çeken Olcay Akay; RİAK’ın, radyo reklamındaki %32.46’lık artışta büyük rolü olduğunun altını çizdi.
Devamını Oku
İLETİŞİM BİLGİLERİ 0(212) 217 30 01-02
GAYRETTEPE MAH. YILDIZ POSTA CAD. AY YILDIZ SİTESİ NO:26 B BLOK D.41 GAYRETTEPE-BEŞİKTAŞ/İSTANBUL
© 2016. Tüm hakları saklıdır. ULUSAL RADYO YAYINCILARI DERNEĞİ