Sektörün ihtiyacına cevap vermek üzere; yılda 2 sefer 30 ildeki 12 yaş üzeri 1000 bireyin katıldığı bir araştırmadır. Radyoların tercih edilme sebepleri, DJ ve programcı performansları, radyo dinleme sıklıkları, tercih edilen program türleri, radyo dinleme eğilimleri vb. konular araştırılmaktadır.
Sektörün ihtiyacına cevap vermek üzere radyoların tercih edilme sebepleri, DJ ve programcı performansları, radyo dinleme sıklıkları, tercih edilen program türleri, radyo dinleme eğilimleri vb. konuları baz alan bir araştırmadır.
- Araştırma RİAK Radyo Dinleyici Araştırması dahilindeki 30 ilde yaşayan – panele dahil olmayan 12 yaş üzeri ve haftada en az 1 kere radyo dinleyen kişiler üzerinde gerçekleştirilmiştir.
- Yapılan ilk araştırma; Nisan 2015’te 30 ilde 12 yaş ve üzeri 1.000 birey ile,
- İkinci araştırma; Ocak 2016’da 30 ilde yaşayan 12 yaş ve üzeri 1.000 bireyle,
- Üçüncü araştırma ise; Nisan 2017’de 30 ilde yaşayan 12 yaş ve üzeri 2.000 bireyle,
- Dördüncü araştırma; Temmuz 2017’de 30 ilde yaşayan 12 yaş ve üzeri 2.000 bireyle gerçekleştirilmiştir.
Araştırma, Nielsen Company Türkiye A.Ş tarafından yürütülmektedir ve her 6 ayda bir yenilecektir.