RİAK, Eylül 2016 Haftalık ve Günlük Radyo Dinleme Oranlarını Açıkladı

Bazen yağmurlu bir güne eşlik ederken bazen de güneşle ısınan ruhumuzu canlandırmak için hazırdır, kimi zaman bilgisayar başındayızdır kimi zaman da kısa bir gezintiye çıkmış… Radyonun mevsimi ya da zamanı yoktur; radyo yaşamın olduğu her yerde bizimledir.

Radyonun hayatımızda tuttuğu yerin ne kadar büyük olduğunu belki günlük koşturmacaların içinde fark etmiyoruz ama durup baktığımızda aslında günümüzün çok önemli bir bölümünde hep onunla olduğumuzu görebiliriz. RİAK AŞ tarafından Nielsen’e her ay yaptırılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın Eylül ayındaki verileri de bu düşünceyi destekler nitelikte;

  • Haftalık radyo dinleme erişim oranı, araştırma sonuçlarına göre toplamda yüzde 63
  • Sosyo-Ekonomik Statü Grupları arasında radyoyu en çok dinleyen grup, yüzde 68,8 ile AB Grubu
  • Tüm SES gruplarında radyo dinleme haftalık erişim oranları yüzde 57’nin üstünde
  • En çok radyo dinleyen yaş grubu, haftalık yüzde 67,5 oranında erişim ile 35-44 yaş arası
  • Kadınların haftalık radyo erişim oranı yüzde 59 iken, bu oran erkeklerde yüzde 67

Bu verileri göz önünde tutarak bir açıklamada bulunan RİAK AŞ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Olcay Akay; “Her ay vurguladığımız gibi bu ay da, radyonun geniş kitleler tarafından kullanılmaya devam ettiği araştırmada gözlemlenmiştir. Araştırma, reklamverenlerin reklam mecrası olarak radyoyu daha etkin kullanması durumunda efektif sonuçlar alabileceğini bizlere göstermektedir.”

Son kullanıcıların “satın alma” iç güdüsünü tetiklemede önemli bir yere sahip olan radyo reklamlarının, yaratıcı ve farklı şekillerde sunulmasıyla dinleyicilerin dikkati hemen ürüne çekilebiliyor. İyi ve doğru araştırmalarla, markaların hedef kitlesi içinde bulunan ve satın alma kararını veren son tüketicileri etkili şekilde yakalamanın mümkün olduğunu belirten Olcay Akay; yaratıcı ve farklı radyo reklamlarının hem ürüne hem de markanın imajına değer kattığını dile getirdi.

Ayrıca radyoda, diğer mecralara göre daha uygun bütçelerin telaffuz edilmesi erişimi arttırabilmeye ve daha dikkat çekici işlerin daha az maliyetle yapılmasına olanak sağlamaktadır. Gitgide hızlanan hayatla birlikte, radyonun da her geçen gün etkisini arttıracağına dikkat çeken Akay; reklamverenlerin tüketicileri her an, onların mola vermesini beklemeden, en etkili şekilde yakalayabilecekleri en uygun mecranın radyo olduğunu da sözlerine ekledi.