Dijital Radyo’nun Gençlerle Buluşması

URYAD - Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği, dijital çağın gençleriyle radyoyu bir araya getiren “Dijital Radyo Gençliği” etkinliklerinin başlangıcını Şehir Üniversitesi’ndeki panelle verdi.

Gençlerin radyoya bakışının, dijital radyo eğilimlerinin ele alındığı etkinlikte, sektörün önemli isimleri, radyonun yeni dünyadaki yerinin nasıl olacağı üzerine görüşlerini ortaya koydular. Programın ev sahiplerinden URYAD Başkan Yardımcısı Olcay Akay; derneklerini 2 yıl önce kurduklarını, radyonun reklam verenler için, tüketiciyle arkadaşlık edilebilecek en kolay ve en hesaplı yol olduğunu belirtti.

Kırılan kalıplar

Etkinlik konuşmacılarından D&R Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Burak Evren dijitalin önlenemez yükselişini örneklerle açıklayarak “Birçok yayın dijitale geçmeye direndi ; ama artık bu direniş bitti ve hızlı bir şekilde ilerleme görülüyor. Dijitalin yarattığı en önemli sonuç; ölçümleme yeteneğini üst seviyeye taşıması oldu. İnsanların talebiyle digital kanallar giderek popülerleşti.” diye görüşlerini belirtti.

Radyo dijitalleşiyor, Berlin Duvarı ikinci kez yıkılıyor

Kral Grup Genel Yayın Koordinatör Yardımcısı Abdullah Özdoğan;
“Radyonun dijitalleşmesi, bize dinlediğimiz her radyoyu yanımızda taşıma imkanı sunuyor. Yani radyonun dijital uygulamasının olması, internette yayında olması küreselleşmesi anlamına geliyor. Ticari mallar gibi bilgilerde sınır ötesine taşınabiliyor, uzaklar giderek birbirine yakınlaşıyor, küresel kültür sermayesi kendini katlayarak yeni duraklarda yeni değişimler yaşatıyor” dedi.

FM (Frekans Modülasyon) direkleri yerin altına gömülüyor

Karnaval Grup COO’su Ali Şahinbaş ise şunları söyledi: “FM radyolar evden, arabadan çıktı, artık cebinizde. İnternet bize bunu mümkün kıldı. Yerel, bölgesel, ulusal radyolar dönemi bitti. Küresel yayınlar dönemi başladı, devam ediyor. Bundan sonra “İstanbul’a hoş geldiniz”, “Tekirdağ’dan güle güle”den öte de , beri de radyolar çekiyor her anınızda sizinle olacak. İçerik yönetimi artık tek taraflı değil, sizin de içerisinde olduğunuz bağlamlarda oluşturulacak.”

Karnaval grup olarak kendilerinin, bir çatı altında büyük bir platform oluşturduklarını belirten Şahinbaş, dijital radyo pazarında dünyada yedinci sırada olduklarını bildirdi.

Paneli yöneten moderatör Samih Yedievli ise arada aldığı sözde 4 G teknolojisine değindi. 4G ile büyük bir teknolojik değişimin olduğunu iletişim fiyatlarının ucuzlayacağını belirtti. Panelin gerçekleştirildiği İstanbul Şehir Üniversitesi Dekanı Prof. Dr. Peyami Çelikcan; değişimin tüm medya alanlarında yaşandığını, dijitalleşmenin beraberinde, yayıncılık alanında sınırsızlaşmayı getirdiğini açıklayarak insanların medyayla kurduğu ilişkinin farklılaştığını, medya araçlarının tek bir aygıtta toplandığını, iç içe medya kullanımının dikkate alınarak programların tasarlandığını belirtti.

Programın renkli konuğu “GEVEZE” ise üniversiteli gençlere şu öğütlerde bulundu: “Teknoloji çok hızlı ilerliyor, günün sonunda bir trend yaratılacaksa siz bunu yapabilirsiniz. Şimdi çok basit bir cep telefonu uygulaması yaparak çok para kazanmak mümkün. Whatsapp denen uygulama 9 buçuk milyar dolara satıldı, biri bunu düşündü ve siz gençler bunu düşünebilir, yapabilirsiniz. Çarkın dişlisi değil de, çarkın kendisi olmak istiyorsanız sizin de söyleyecek bir şeyiniz olmalı ve dijital radyo konuşmanın, anlatmanın en kolay yolu.”

URYAD tarafından gerçekleştirilen Veri Tabanı Araştırması (VTA)’na göre ülkemizde her 5 kişiden 3’ü radyo dinliyor. Dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de radyonun dijital platformlar üzerinden dinlenme oranında artış göze çarpıyor. Nielsen Araştırma Şirketi verilerine göre özellikle 18-25 yaş arası bireylerde radyo dinleme eğilimindeki artış dikkat çekiyor. Özellikle toplu taşıma araçlarıyla seyahat edenler ağırlıklı olmak üzere online radyo dinleme oranı bu yaş gruplarında yüzde 23’e kadar çıkıyor. Radyonun en çok dinlendiği sabah saatleri olurken, dinleyicilerin yüzde 44’ü sabah 07.00-10.00 saatleri arasını tercih ederken, öğle saatlerinde de dinleme oranı yüzde 38’lere ulaşıyor.

*”Dijital Radyo Gençliği” her ay yapılacak olup, programla ilgili bilgiler ilerleyen zamanlarda paylaşılacaktır.